Få styr på virksomhedens data med ServiceNow

Big data har været et af årtusindets største buzzwords indtil videre. Computere og internettet har skabt en overflod af data i virksomheder i hele verden, og det er en lang række virksomheder der ikke har formået at få omsat disse data til brugbar information, som ledelsen kan bruge til at træffe beslutninger. Det er problematisk, da det er big datas største force.

Big data er kæmpe mængder af data på alt i virksomhedens omverden og interne processer, og kan som sagt understøtte ledelsen beslutninger, hvis de bliver kategoriseret og analyseret tilstrækkeligt.

Som eksempel på disse data i en traditionel industri kan være i hvilke perioder folk køber mest øl, hvor dataene kunne fortælle at ølsalget er størst på dage med godt vejr. Ledelsen ville derfor kunne kigge på dette og komme frem til at produktionen eller lagrene skal øges, såfremt vejrudsigten ser lovende ud.

I serviceindustrien kan data også benyttes, eksempelvis i forhold til kundeservice, hvor man kan tage tid på hvor lang tid en opgave tager, og hvornår der er størst pres på telefonerne. Man vil derefter kunne flytte kapacitet fra dage hvor der er meget stille til dage hvor der er meget aktivitet.

At få styr på sine data kan vise sig at være en udfordring, men dette kan Automize.dk hjælpe med.

 

Hvad laver Automize.dk?

Automize.dk er IT-konsulenter. De hjælper med at strømline små såvel som store virksomheders processer, så de har mulighed for at agere agilt på markedet, og bruge deres data i ledelsesmæssigt perspektiv.

Deres primære fokus ved strømlining af processer er gennem automatisering og optimering af trivielle og monotone opgaver, som der findes utallige af i de danske virksomheder. Det kan være, at man mailer korrespondancer frem og tilbage internt i virksomheden, og kundernes forespørgsler er længe undervejs.

Ved at rådføre sig hos Automize.dk kan de foreslå en sammenhængende IT-løsning der gør, at virksomhedens silotænkning bliver spredt ud, og man derved kan arbejde med de samme informationer uden at hente dem fra forskellige steder i systemerne.

Det vil give en øget værdi for virksomheden som vil kunne spare oceaner af tid på trivielle opgaver, og i stedet fokusere på noget der skaber værdi.

Værdien skabes også hos kunderne, som får deres forespørgsler hurtigere behandlet, og generelt får en bedre brugeroplevelse, som gør at de er mere tilbøjelige til at vælge det samme firma igen.