Spin og vind med lykkehjulet
Der findes mange forskellige typer af markedsføring for at nå ud til sine kunder, engagere dem, fastholde dem mv.
En af de mange metoder jeg har set blive brugt ude på nettet er en form for lykkehjul, hvor der indikeres en slags god chance for at vinde noget. Ofte bliver disse kampagner suppleret med rabatter, så du kan spinne et lykkehjul og enten vinde et produkt eller få en rabat på x antal procent på et eller andet slags produkt.
I december måned var jeg vidne til Vero moda julekalender hvor man kunne gå ind og spinne deres lykkehjul en gang om dagen og på den måde blev man eksponeret for deres brand mange gange i løbet af en måned.
For at man som virksomhed må kontakte brugere på e-mail eller sms, skal man have deres forudgående samtykke. Og for at få en kundes samtykke, er du nødt til at give kunden et eller andet. Mange vælger at tilbyde rabatkoder eller lave konkurrencer. Det er da også de mest effektive metoder.
Hvis man ikke tilbyder sine kunder noget, men blot skriver at de vil modtage tilbud og andet relevant, så får man væsentligt færre signups til sine kampagner end man ellers ville have fået.
Der er mange fordele ved at udlodde produkter og mange virksomheder benytter sig da også af det. De kan mærke et større engagement fra deres kunder og dermed er udgifterne til kampagnen hurtigt betalt hjem igen. For udover at de har fået en masse permissions, så har de jo også fået mersalg på grund af kampagnen. Hvis mersalget dækker udgifterne, så har de i princippet fået en masse gratis permissions og dem kan man ikke få for lidt af.
Derfor handler det vel på et eller andet punkt mest om, hvor mange penge du poster i en kampagne og hvordan du kører den, frem for ikke at have nogen kampagne overhovedet.
Hvis du vil deltage i Vero Moda julekalender næste gang den kommer, så hold øje med hjemmesiden, for de kan godt være at de aktiverer en ny kampagne i løbet af året der minder meget om denne. Hvorfor betale fuld pris for et stykke tøj, når man enten kan vinde det eller vinde en rabat procent på et eller andet?
På Konkurrencer Nonstop har du muligheden for at få et overblik over alle de aktuelle muligheder for at vinde fede præmier. Her bliver der hver dag delt en masse spændende ting og du kan vinde alt lige fra computer, Iphone, kontanter og meget andet. Hjemmesiden har eksisteret lige siden 2014 og har siden da leveret et godt overblik med flere tusinde kampagner hvor du helt gratis kan deltage og være heldig at vinde en af de mange fede præmier. Du kan også tilmelde dig deres gratis service hvor de en gang imellem sender dig en e-mail når der er noget nyt du kan deltage i. Det er selvfølgelig også 100 % gratis at være med dér.